סמל המרכז הקהילתי

marcele@gezer-region.muni.il
פקס: 08-9274090

סיור בפקיעין

השבת יצאנו לשבת אחדות מורשת ומסורת במועצה אזורית גזר במלון שיר המעלות במעלות .

התחלנו את הטיול  ביום שישי  בבוקר בצפון . ארוחת בוקר בפארק קרת ביקנעם, מקום מומלץ לכולם.

עם מפלי מים גשר ושבילים נוחים מעט עופות ובעלי חיים  .המשכנו לפקיעין למערת רשב"י , שמענו הסבר מרתק מהמרצה דר צבי הר שפר  על עץ החרוב הצומח בכניסה למערה, שממנו אכלו רשב' ובנו במשך 13 שנים.

משם צעדנו  וירדנו במדרגות  למעיין , שממנו שתו ר שמעון בר יוחאי ובנו   .  המדריך הכין אותנו לפגישה עם בית הכנסת העתיק ,  הגענו לבית הכנסת העתיק בפקיעין ושמענו על כ ההיסוריה של המקום בכל השנים ליד בית הכנסת נכנסנו למוזיאון בית זינאתי.  במוזיאון  צפינו בסרט מדהים ומרגש על משפ' זינאתי ועל כוחה של מרגלית . ולאחר מכן ראינו הצגה על משפ' זינאתי בכיכובה של מרגלית השרידה היחידה מהמשפחה, שחיה בפקיעין  וממשיכה את המסורת כ  2000 שנה . שכל בקשתה שיבואו יהודים לגור בפקיעין .

כדי להתכונן והיות נקיים לשבת  הגענו   לביקור אצל סבתא גמילה הדרוזית יצרנית הסבונים המיוחדים, אשר גם זכתה להדליק משואה על מפעל חיים. זכינו לשמוע מפיה את סיפורה המדהים.

משם המשכנו לציונו של רבי אושעיא איש טיריא והכל מלווה בהסבריו המרתקים של דר' צבי הר שפר.

במהלך השבת נהננו מתפילות וסעודות כיד המלך , 2 הרצאות נוספות על שיבחה של ארץ ישראל וסגולת השמן והעצים הגדלים בארץ היפה שלנו .

במהלך השבת ערכנו סיור רגלי במעלות יחד עם המרצה שהסביר הן על העצים ועל האנדרטאות של הקדושים שנהרגו במעלות ,בביה"ס  נתיב שם נהרגו 26 ילדים מחדירת המחבלים בשנות ה70.

סיימנו בסעודה שלישית מרוממת ובהבדלה לכל המשתתפים .

בשם תושבי המועצה תודה רבה למר פטר וייס ולכל העוסקים במלאכה בסיוע לשבת חוויתית זו.

תודה למשה כהן האחד והיחיד, שמוביל כל פרוייקט במרץ מתוך שמחה ורצינות.

יהי רצון שהקב"ה יוסיף על פועלכם למען ריווחת תושבי המועצה.